Parfum verpakking; trendgevoelig
Het bepalen van de juiste kleur, het juiste logo en uitstraling van uw parfum verpakking zijn zaken waar u zich niet druk over hoeft te maken. Wij hebben tientallen jaren ervaring met het ontwerpen van de juiste verpakking. Elk product is maatwerk en gemiddeld elke 6 jaar houden wij uw verpakking tegen het licht om te kijken of deze nog voldoet aan de eisen van de consument. Trends en andere veranderingen houden wij nauwlettend in de gaten zodat wij u op tijd kunnen attenderen op veranderingen in de markt. Teamwork noemen wij dat; wij doen waar wij goed in zijn en u doet waar u goed in bent!
De 'look' van uw parfum verpakking
Een parfumflesje zonder etiket ziet er goedkoop uit en een parfum verpakking met een slechte bedrukking zal slecht verkocht worden. Bij het kopen moet de consument een goed gevoel krijgen; het idee dat hij of zij iets waardevols en exclusief koopt. Wanneer een merk geen aandacht besteed aan voldoende presentatie en uitstraling zal de klant in de winkel kiezen voor de parfum verpakking van de concurrent welke er beter uit ziet.
Met de bedrukking van het doosje kunt u laten zien of de parfum voor een man of vrouw is, stoer of charmant, romantisch of 'mysterieus'. De consument maakt, vaak onbewust, de keuze naar aanleiding van de uitstraling van uw verpakking. Kortom; de kartonnen verpakking is nog belángrijker dan het flesje dat er in zit.
Waar moet een parfum verpakking aan voldoen?
Behalve de informatie die u zelf wilt communiceren, zoals merk en uitstraling zijn er ook zaken die de consument verwacht of welke zelfs wettelijk verplicht zijn. Denk aan ingrediënten, inhoud/ml, chargenummer, gegevens producent, symbolen zoals brandbaar, houdbaarheid, recyclebare verpakking, referentiecode, websiteadres*, 'made in', verstuiver, barcode, etc.
*Vooral via de website kunt u uw merk versterken en meer producten presenteren. Denk goed na over uw tekst of laat ons u adviseren. Uw parfum is niet gewoon 'lekker', maar bijvoorbeeld 'de belichaming van een zelfverzekerde man; gevoelig en sportief, verfijnd maar sterk met zelfvertrouwen en levenslust'!
Parfum verpakking; hét onderdeel van uw brand-image
Parfum hoeft niet enkel een 'parfum' te zijn, maar kan uw merklijn aanzienlijk versterken, zeker wanneer u een merknaam een 'image' wilt geven; een uitstraling waar een hoop consumenten zich tot aangetrokken voelen, waardoor kleding en accessoires mee profiteren van deze totale uitstraling van uw 'brand'. Het begint met een mooie parfum verpakking én website.
Uw merknaam kan een 'sfeer' uitstralen, 'een way of life' waar velen zich door aangesproken voelen en daardoor onbewust zich verbinden aan uw merk. Wanneer u dit weet te bereiken heeft u een klantenkring die zelfs van generatie op generatie kan overgaan.
Denk aan Tommy Hilfiger®, Calvin Klein® en LaCoste®; merknamen die al járenlang de jonge- en volwassen consumenten aan zich gebonden hebben en een complete lijn producten op de markt hebben gebracht.
Een logo ontwerpen voor uw parfum verpakking
Een logo ontwerpen is voor onze ontwerpers een van de leukste dingen om te doen. Wanneer het logo 'tot leven komt' is uw parfum verpakking 'geboren' en klaar om de wereld te gaan veroveren!
Aan een logo-ontwerp zit vaak een lang ontwerptraject verbonden waarvan u alleen het eindresultaat ziet. Tijdens het logo ontwerpen passeren tientallen versies de revue die telkens worden aangepast, of volledig overgemaakt. De kleinste details kunnen uw parfum verpakking nét dat beetje extra uitstraling geven waardoor uw verpakking meer opvalt tussen de tientallen andere verpakkingen in het schap van de winkel.
Wij hebben een on-line bibliotheek met standaardmaten cosmeticadoosjes, voor deze standaard maten betaald u géén stansmeskosten!
We kunnen uiteraard ook een doosje op maat maken. Daarvoor ontvangen wij graag het artikel wat u er in wilt verpakken.